Van start!

De container en het bouwafval zijn weg… ik beschik over razendsnel glasvezelinternet en zit er warmpjes bij… er is een mooi pad aangelegd tussen het grote huis en de schuur… de tuin voor het kleine huis is af… en de lista de puntos (de lijst van nog af te ronden zaken waarmee ik aannemer Óscar steeds achter de vodden zit) is geslonken tot een acceptabele tien punten.

 

Eigenlijk staat er op die lijst nog maar één punt dat echt belangrijk is, en dat is de stroomaansluiting. Een karwei van niets, maar ja, electriciëns zijn momenteel schaars omdat er door de vulkaan veel herstelwerk gedaan moet worden. En dus is het wachten tot er één tussen z’n andere klussen door tijd over heeft. Daarna is er nog het papierwerk dat nodig is voordat de netwerkbeheerder de schakelaar wil omzetten en er daadwerkelijk stroom beschikbaar komt. Daar heeft men enkele maanden voor nodig, is me verteld.

 

Wel is het kleine huis inmiddels aangesloten op de oude stroomaansluiting. Samen delen de huisjes een aansluiting van 3,5 kilowatt, genoeg om beide huizen te verlichten en te verwarmen, of om op twee plaatsen tegelijk een wasje weg te draaien, maar onvoldoende om in beide huizen tegelijkertijd te koken. Als dat zou gebeuren dan gaat gegarandeerd de veiligheidsschakelaar om en zitten we (even) met z’n allen in het donker. Als je daar wat afspraken met elkaar over zou kunnen maken dan is het eigenlijk best te doen, maar ja, zoiets ga je niet aan een willekeurige vreemde vragen die in je huisje verblijft.

 

Dit gegeven kwam bovenop een overweging waarmee ik al een tijdje rond liep: ik wil niet langer wachten met de verhuur, maar ik wil ook niet direct gaan verhuren aan iedereen. Ik wil starten met een overgangsperiode van een paar maanden waarin ik alleen verhuur aan bekenden. Dat geeft me ruimte om nog wat zaken af te ronden, puntjes op de i te zetten en het vak van gastheer te leren. En met de  gedeelde oude stroomaansluiting kan het eigenlijk best, als je dus maar die kook-afspraken maakt (of lekker uit eten gaat, of met mij mee-eet). De afgelopen weken ben ik daarom begonnen met het bij elkaar sprokkelen van de kleine inventaris. Daar heb ik nog twee weken voor nodig. Daarna krijgt het huisje een grote schoonmaakbeurt en is het klaar voor de verhuur. De datum? Vrijdag 15 april!

 

Dus heb je interesse om vanaf 15 april in het huis te verblijven, stuur me dan een bericht via de pagina “Reserveren” 🙂

5 gedachten over “Van start!”

  1. Wat een hoop werk is er verricht, knap gedaan hoor, harde werker, volhouder! Ongelofelijk hoe volhardend je bent. Wat is het mooi geworden, Teunis zou trots zijn geweest. Ik hoop dat het goed gaat lopen en ik weet zeker dat je een goede gastheer zult zijn, succes!

  2. Hallo Ruud, wat een mooie nieuwe start. We komen graag kijken en hebben via het contactformulier je een berichtje gestuurd. Hartelijke groetjes van Hans en Astrid

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Scroll naar boven